SL

Visuell identitet och trafikinformation

Utmaning: Varje dag reser över 700 000 människor med tunnelbana, spårvagn, pendeltåg, buss och båt i Stockholm. Deras upplevelse avgörs i stor utsträckning av hur trafikinformationen, till exempel angående biljettpriser, tidtabeller, störningar etc. är utformad och fungerar.

SL ville göra ett omtag kring hela trafikinformationen och använda en mer resenärsvänlig ton i kommunikationen. FamiljenPangea fick i uppdrag att ta fram koncept, guidelines, mallar och original för det.

Lösning: Vi tog fram en färgsprakande och användarvänlig lösning som möter de  höga krav på tillgänglighet som huvudstadens kollektivtrafik kräver. Nu finns till exempel all information både på svenska och engelska. Och den nya spårtrafikkartan är, enligt vår mening, ett konstverk i sig.

Resultat: FamiljenPangea vann 2016 års Guldägg i kategorin Identitetsdesign för SL.

SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea
SL – FamiljenPangea